Met ingang van 1 juli 2007 is Fiat Group voor alle competities officieel sponsor van de Italiaanse voetbalclub Juventus. Met de sponsordeal, die loopt tot 30 juni 2010, is een vast bedrag van 33 miljoen euro gemoeid.
Variabel bedrag sponsoring
Dit kan worden verhoogd met een variabel bedrag dat afhankelijk is van de prestaties. Hiervoor krijgt Fiat het recht het Juventus logo te gebruiken en zal het Fiat Group logo op de kleding van de voetballers te zien zijn.
New Holland
Om te benadrukken dat New Holland een onderneming van de Fiat groep is, zal op de spelershirts onder het "New Holland"-logo de naam "Fiat Group" te zien zijn gedurende het 2007/2008 seizoen.
Merken bekender en sterker maken door sponsoring
De overeenkomst maakt deel uit van een strategie om alle Fiat Group merken bekender en sterker te maken. "We zijn ervan overtuigd dat deze deal New Holland, wereldwijd nummer 1 op het gebied van landbouw en constructiemachines, bij miljoenen mensen bekend laat worden." Aldus Fiat CEO Sergio Marchionne.
Sponsorcontract en strategische overeenkomst
Juventus CEO, Jean Claude Blanc vindt het sponsorcontract een strategische overeenkomst waar hij trots op is. "Het is de start van de nieuwe Juventus marketingstrategie. Fiat Group is een belangrijke partner in onze toekomst. De manier waarop het management successen boekt, is een voorbeeld voor ons en zal ons inspireren".